Když se sen promění v realitu: Zmrzlinový stánek před domem jako splněné podnikání
Ne vždy musí podnikání začínat velkým plánem. Někdy stačí nápad, který možná zprvu zní bláznivě – a o pár let později se ukáže jako to nejlepší rozhodnutí. Přesně to je případ jedné z našich dlouholetých partnerek, paní Petry Pokorné z Hradce Králové, která už šestým rokem točí zmrzlinu s Tatrou. A začalo to… u manžela.
„Byl to jeho nápad,“ vzpomíná. „Máme tři děti a jen jednu babičku, takže jsme hledali něco, co by se dalo skloubit s domácností. Řekli jsme si, že si před dům dáme stánek se zmrzlinou.“ Nejprve se jí zdál ten nápad šílený, ale v okolí byly tehdy jen dva stánky, které nabízely neustále to samé, a tak se rozhodli přinést něco nového.
A že to byla správná volba! Zmrzlinový stánek paní Pokorné dnes zajišťuje kompletní příjem do domácnosti a provoz během prázdnin skvěle zapadá do rodinného režimu. „Ze začátku jsem tomu vůbec nevěřila, ale dnes to jede skvěle,“ říká s úsměvem.
O zmrzlině značky Tatra se dozvěděla z pojízdné prodejny, kde zmrzlinu ochutnala poprvé. „Byla skvělá – a v Hradci tehdy nikdo Tatru neměl. Nechtěla jsem se opičit po ostatních, tak jsme šli do toho s Tatrou. Rozčísli jsme to.“, dodává s hrdostí.
Spolupráci si nemůže vynachválit – a stejně tak servis. „Pan Doležal je jako náš distributor skvělý. Je to úžasný člověk na svém místě. Kdykoli napíšu, přijede. Doveze reklamní materiály, kornoutky, všechno. Trička krásná, nový venkovní kornout obrovský – úžasný.“
Mezi nejoblíbenější příchutě patří bezkonkurenčně vanilka. „Lidi ji chválí, že je to ta nejlepší vanilka.“ Sama paní Pokorná má radši kyselejší chutě – mango nebo rakytník, které prý lidé nejdřív podezíravě okukují, ale pak se jenom oblizují. Přidává do zmrzlin i vlastní ingredience – rozemleté borůvky do borůvkové nebo strouhaný kokos do kokosové. „Větší kousky ovoce či jiných surovin nejsou úplně vhodné pro nášlehový stroj, ale gravitační, který máme my, to zvládne.“
Zmrzlinový stroj má nyní vlastní, od pana Kovala. „Servis spolehlivý. Nejdřív jsem měla stroj v nájmu, a když jsem se rozhodla koupit vlastní, pan Koval mi odečetl celý nájem z ceny. Platila jsem tak jen zlomek – asi polovinu.“
Ceny zmrzlin drží už tři roky stejné. „Lidé vědí, že mám příjemné ceny a zvou nás i na různé akce a dožínky. To mě utvrzuje v tom, že ta zmrzka je prostě skvělá.“ Velkou radost má i z letošní novinky – sorbetů. „Lidé to hodně žádali, hodně přibývá dětí i dospělých, kteří nemohou mléko – sorbety určitě pojedou!“
A co tříště? Do těch ji přemluvil distributor paní Pokorné, pan Doležal. Nechtěla, ale přesvědčil ji. „A nakonec jsem spokojená – druhou sezónu jsme je už měli. Modrá jede nejvíc – pro děti je hodně lákavá.“
Zmrzlinový stánek před domem se tak stal nejen způsobem, jak skloubit rodinu a práci, ale také radostí, kterou sdílí s desítkami nadšených zákazníků. A že se do toho šlo srdcem, je znát na každé porci.